ulrika

|
Skrivet: 2007-01-28, 02:19 Rubrik: Silverhagens Viskan |
|
|
Hade hoppats att det skulle dröja länge innan jag behövde skriva ett inlägg i den här kategorin.
Viskan min underbara tjej födde två välskapta små bebisar i måndags natt. Blev slö och hängig någon dag efter och somnade sedan bara in.
Troligen dog hon av havandeskapsförgiftning. Eventuellt ett tredje foster eller en bit av en moderkaka som var kvar i livmodern.
Det är så fruktansvärt hemskt.
Med Viskan var det kärlek vid första ögonkastet redan när jag såg henne på en utställning och när sedan Eva skulle sälja henne var lyckan enorm.
Hon bodde här som "singel" ett tag innan hon själv valde ut Mushu genom att helt sonika kliva in i hans bur och inte gå ut igen. De sov tätt, tätt ihop och när de var ute och sprang så sprang de alltid bredvid varandra. Om Viskan åt så åt Mushu och tvärtom. De trivdes suveränt ihop så när jag märkte att Viskan var dräktig så var jag jätteglad. Både Viskan och Mushu ser ut som små nallebjörnar så jag såg verkligen fram emot den här kullen. Tyvärr slutade lyckan där. Min vackra Viskan är död och jag får aldrig mer hålla henne mot min kind och snusa på hennes underbara päls. Jag älskar dig min ängel!!
 _________________ Ulrika och russinmaffian!
                        |
|